onsdag 11 september 2013

Inpiration o kreativitet

Jag kommer väl ihåg de lekar jag lekte när jag var liten. Tiden försvann, mat blev oviktigt, huvud och kropp fick arbeta. På vuxenspråk skulle det nog kallas att jag var i ett "flow". Det samma känner jag när jag får "leka" med mina garner.
Eller som den danska designern Lene Holme Samsoe säger:
"Sticka dej lycklig!
Att sticka handlar inte enbart om att flytta maskor från en sticka till en annan. Att sticka är avslappning och kreativitet, kombinerat med glädjen av att skapa något helt unikt till andra eller till dej själv."
Det är sällan som ett garnköp har ett tydligt mål, på sin höjd är det ett par sockor, en sjal eller det går ju alltid att göra en top-down... Jag går in i allla garnbutiker jag ser och det är väldigt sällan jag kommer ut tomhänt! Även den enklaste garnbutik kan ha diamanter, som när jag fann islänsk ull i matbutiken! Det enda jag inte köper numer är garn med alltför stor del av konstfiber. Nej, idag väljer jag rena fibrer så långt det går, höjden av lyx!

Knit on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar