söndag 27 oktober 2013

Nu ska jag skärpa mej!

 
Hej igen!!
Jag inte har skrivit på ett tag, kan bero på att jag har en massa projekt på gång:
Här är några, har varit i Köpenhamn och köpt ull från Island och Färöarna hos Valdis på Vesterbrogade (waldis.dk). 

Den isländska ullen ska bli en riktig islandskofta, mönstret och instruktioner har jag via craftsy.com och instruktören Ragga. En ärm, lite tvätt och en sax, sen så är den klar. 
 
Av den färöiska ullen blev det en halsvärmare. Snabbstickad med förkortade varv. Återkommer med beskrivning. Hmm, är dock lite fundersam om hur stickig denna ullen egentligen är.
 
I skäms högen ligger den åttakantiga koftan. Att det kan vara så tråkigt att sticka ärmar! Detta är nog det enklaste sättet att göra en kofta. Lär nog återkomma med förklaring-
 

 

1 kommentar:

  1. Måste vara roligt att resa och finna så många olika garner i andra länder. =o)
    Har aldrig gjort någon isländsk tröja. Ingen tröja alls på det sättet, att klippa upp menar jag. Kragen blev jättesöt! Åttkantig tröja? Låter intressant. =oD

    SvaraRadera